امروز پنجشنبه۱۴۰۳/۰۲/۱۳
2024/05/02Today Thursday

برای انتخاباتی در خدمت توسعه کشور

مجلس شورای اسلامی، طی تمامی ادوار گذشته پس از انقلاب به‌عنوان یک رکن اساسی در خدمت مردم و کشور بوده است. فارغ از ارزیابی‌های حرفه‌ای در مورد عملکرد دوره‌های مختلف آن، ذات حضور و رفتار قوه مقننه همیشه ارزشمند و قابل توجه بوده است.

انتخابات مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری یک کشور است و اینک که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گرفته‌ایم، نقش و جایگاه رفیع مجلس در قانون اساسی و تأثیرگذاری آن بر تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی بر همگان آشکار است.

نهاد پارلمان ایران به رأی تک‌تک شهروندان این جامعه گره‌خورده است. نگاه و نظر مردم است که افراد با منش‌ها، گرایش‌ها، تخصص‌ها و توانایی‌های مختلف و متفاوت را به صحن مجلس شورای اسلامی رهسپار می‌سازد و درنهایت این جمع برآمده از نگاه همه مردم کشور، آینده اقتصاد، جامعه و سیاست در کشور را نمایان می‌سازد.

بر همین اساس انتخاب افرادی آگاه، بابرنامه، متخصص، متعهد، سلامت و ایران‌دوست می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در آتیه این سرزمین داشته باشد. نمایندگانی دغدغه‌مند و مسلط به دانش روز به‌درستی مسیر حکمرانی در کشور را به سمت مطلوب هدایت می‌‌کنند و مانع از کج‌روی‌ و بروز خطاها و تکرار اشتباهات در سیاست‌گذاری خواهند شد.

اهمیت مجلس در تصویب قوانین بودجه سالیانه، برنامه‌های توسعه‌ای، تصویب و نظارت بر اجرای قوانین اقتصادی و… غیرقابل‌انکار است. در چنین شرایطی هراندازه انتخاب افراد با دقت و وسواس بیشتری صورت گیرد، منجر به نتایج درخشان‌تری خواهد شد. البته که این انتخاب با پشتوانه آرای اکثریت بالاتر از مشروعیت بیشتری نیز برخوردار می‌شود.

لذا از تمام فعالان اقتصادی و آحاد مردم ایران دعوت می‌شود با نگاه به آینده ایران عزیز و توجه به مسائل اقتصاد ایران به انتخابی آگاهانه و منطقی دست زنند و با حضور در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه، به حفظ و حراست از نهاد دموکراسی در کشور یاری رسانند.

امید آنکه مجلس آینده، حاصل‌جمع نگاه تمام ملت ایران و نهادی منطقی، آگاه و توسعه‌خواه و در خدمت کشور باشد.

فهرست

logo faranegaran